Stage dag 19 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Rick Herbergs - WaarBenJij.nu Stage dag 19 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Rick Herbergs - WaarBenJij.nu

Stage dag 19

Blijf op de hoogte en volg Rick

05 September 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vandaag ben ik weg geweest voor mijn Emirates ID. Na mijn positieve medische keuring kan ik een verlengbaar visum krijgen van twee jaar. Dit proces vandaag in gang gezet samen met mijn collega Andrei. Een gezellige dag vangemaakt waarbij we bijna heel Dubai gezien hebben! Je moet van de ene kant van de stad naar een centrum voor een aanvraagformulier inclusief verwerking om vervolgens aan de andere kant van de stad vingerafdrukken te laten maken. Echt een systeem op zijn arabisch! Veel lol gehad met Andrei die zich soms net als ik groen en geel aan het ergeren was aan de manier waarop sommige baliemedewerkers geen flauw benul hebben wat ze aan het doen zijn. Uiteindelijk van 09:30 tot 13:30 bezig geweest om dit in orde te krijgen en weer op de Beach Club te arriveren.

Eenmaal aangekomen, samen met Michiel naarde Grandstand geweest om daar in de buurt naar de opslag te gaan. We moeten nogal wat materiaal extern opslaan om alles kwijt te kunnnen. Dus in de opslag geweest om te kijken of er ruimte was en wat er verder mogelijk was. Eenmaal daar krijgen we te horen dat over twee maanden deze opslag verplaatst wordt naar een nieuw depot. Om twee keer verhuizen te voorkomen wachten we nog even met opslaan van de spullen en zoeken we naar een mogelijk beter alternatief.

Hierna lekker ontspannen met Michiel een rondje paarden stallen gedaan. Wat een enorm complex is dat zeg. En de hoeveelheid personeel dat dagelijks met de paarden bezig is om ze in top conditie te houden is echt ongeloofelijk! Voor de mensen die de afmetingen van vliegveld Gilze Rijen kennen, ongeveer een even groot complex als de gehele Meydan Grandstand. Helikopterplaatsen, golfbaan, yachthaven, ze hebben het allemaal op het terrein. Nog wat collega's ontmoet die ik via de e-mail al gesproken had, wat altijd leuk is. Ook een collega waarvan ik dacht dat ze van een leverancier was gesproken. Maria was heel enthousiast en haar eerste reactie was: " Ohh, dus jij bent Rick" Heel veel gelachen toen we Michiel mijn vergissing uitgelegd hebben. Dat soort dingen professioneel en gezellig oplossen maakt wel tongen los hier, dat heb ik al snel ontdekt.

In de avond ben ik heerlijk ontspannen met Michiel op stap geweest naar het Belgium Beer Cafe in Madinat Jumeirah. Daar een hapje gegeten en nattuurlijk bijgepraat over van alles en nog wat. Dit soort avondjes zullen nog wel meer gaan volgen want beide hebben we er enorm van genoten! Als de temperatuur wat gaat zakken, kunnen we nog heel wat terassjes gaan pakken hier!

  • 06 September 2012 - 21:03

    Marion Van Loon:

    Hey menneke,
    Je verslagen zijn leuk om te lezen. Ik kijk er altijd een bietje naar uit.
    En had jullie mam nog wat specifieke nederlandse dingen aan Michiel meegeven? Drop of pindakaas ofzo?
    We hebben weer een oergezellige middag gehad met alle neven en nichten op het feest van ome Pierre en tante Thea. Nu nog de bloemetjes buiten gaan zetten volgende week zaterdag op de jaarlijkse neven en nichtendag. Wordt weer dolle pret.
    En heeft het Belgium cafe misschien ook echte belgische frieten met mayonaise??
    Dat zou pas grappig zijn.
    Nou jongen ga door met je ervaringen op te schrijven.
    Lieve groetjes en tot de volgende keer hier of op FB?
    Marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 30 Juli 2012
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 25725

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

3e jaars stage LTV

Landen bezocht: