Dubai Mall - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Rick Herbergs - WaarBenJij.nu Dubai Mall - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Rick Herbergs - WaarBenJij.nu

Dubai Mall

Blijf op de hoogte en volg Rick

08 Augustus 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Na lekker uit geslapen te zijn van de vermoeiende reis, leek het mij wel een goed idee om lekker ontspannen rond te lopen in de Dubai Mall. Lekker in de airco winkels kijken en wat inkopen doen voor in het appartement in de supermarkt. Wat een fantastische shopping mall is dit! Het is de grootste ter wereld, maar er is op iedere hoek wel een informatie stand met een of twee behulpzame medewerkers. Het hangt daarnaast vol met bewegwijzering voor als je echt je gevoel voor richting kwijt bent. Je kunt er ook echt alles kopen wat een mens maar nodig kan hebben. Van kleding, sieraden, telefoons tot auto's. Alle wereld merken zijn wel vertegenwoordigd in dit shoppers paradijs. En dan niet alleen de super prijzige merken, want de H&M en Levi's zijn ook vertegenwoordigd.

Ik wist wel dat het Ramadan is, maar niet dat ik nergens een kop koffie of een broodje kon krijgen. Werkelijk alle verkoop stands met eten of drinken zijn gesloten tot zonsondergang. Toch maar naar de supermarkt gegaan voor de boodschappen en daar maar gelijk een broodje en wat te drinken gekocht. Op straat of in het openbaar is eten echt ten strengste verboden! er staan geldboetes en zelfs gevangenisstraf op als je het toch doet! Dus ik naar een toilet om toch mijn broodje naar binnen te schuiven. Dat is echt heel vreemd, zeker als er naast je iemand zijn boodschap aan het wegbrengen is. Moest echt mijn lach inhouden toen ik besefte wat ik aan het doen was.

Na dit avontuurlijke etentje toch maar verder rondkijken om uiteindelijk een zitplaats te zoeken waar ik een beetje tijd kan doden via de wifi verbinding tot er weer iets gegeten kan worden. Het wordt hier gelukkig al om 19:00 donker dus vanaf dit moment gaan de restaurants open. Terwijl ik een beetje aan het internetten ben wordt ik aangesproken door 2 mannen die zich afvroegen of ik ook alleen in Dubai was. Na de nodige informatie uitgewisseld te hebben vroegen Roy en Mark of ik meeging om samen iets te eten en wat meer van Dubai te zien. Roy is een 23 jarige Amerikaan met Libanese afkomst en Mark is een 21 jarige Duitser. Roy was voor de zoveelste keer in Dubai op vakantie en wist alle leuke plekjes te vinden. Mark was voor het eerst in Dubai en had hier een tussenstop, vanuit Singapore, van vierentwintig uur om vervolgens door te vliegen naar huis.

Nadat de zon onder was hebben we samen wat gegeten bij BurgerFuel, een burger restaurant waar niemand van ons drieën ooit eerder had gegeten. Toen we onze burgers zo goed als op hadden werden we aangesproken door 3 mensen die naast ons zaten. Zij bleken een PR team van BurgerFuel te zijn en vroegen ons om onze ervaring te delen en of ze dat mochten filmen. Wij vonden dat prima en deden alle drie een interview. Toen ze klaar waren gaven ze ons ook nog een bon om mee af te rekenen als dank voor de interviews.

Het leek Roy wel leuk om naar een Libanese strandtent te gaan om de avond af te sluiten. Hij wou ons wel wat Libanese desserts laten proeven. Het bleef eigenlijk wel bij proeven, want wat was dat ongelooflijk zoet zeg! Nadat we wat drankjes gedaan hadden, hebben we weer afscheid genomen en zijn Roy en Mark terug naar hun hotel gegaan en ik de andere kant op richting mijn appartement.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 30 Juli 2012
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 25675

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

3e jaars stage LTV

Landen bezocht: