Aankomst appartement en uitpakken - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Rick Herbergs - WaarBenJij.nu Aankomst appartement en uitpakken - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Rick Herbergs - WaarBenJij.nu

Aankomst appartement en uitpakken

Blijf op de hoogte en volg Rick

08 Augustus 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

00:00 - 03:00
Nadat ik mijn visum heb gekregen en mijn koffer heb opgehaald van de band kan ik eindelijk Dubai in! In de aankomsthal staat Michiel al op mij te wachten. Het is toch weer twee jaar sinds ik hem voor het laatst heb gezien, wat de weder ontmoeting alleen maar leuker maakt. We zijn beide oprecht enthousiast en het voelt daarom, hoe gek ook als een stukje thuis komen. Op weg naar zijn auto krijg ik een voorproefje van de temperatuur. Wat een warmte en dat om 1 uur in de nacht.

Na elkaar bijgepraat te hebben tijdens de autorit, arriveren we bij mijn woning voor de komende zes maanden. Het appartementen complex had ik van buiten al kunnen bekijken via Google maps, maar wat voor een appartement zou het zijn? Eenmaal aangekomen op de derde verdieping vertelt Michiel mij al dat ik echt een ruime heb gekregen. Het blijkt een appartement te zijn voor 3 personen, maar er is nog niemand om mee te delen dus heb ik het voor mezelf. Genoeg ruimte is er zeker! Zelf met drie personen zou het niet krap zijn. Mijn bed is al in hotel stijl opgemaakt, met daarnaast een welkomst mand met fruit, water, snoep en crackers.

Toch nog mijn koffers uitgepakt en de kast ingericht om vervolgens snel te kunnen gaan slapen na deze vermoeiende dag.

  • 10 Augustus 2012 - 19:53

    Sophie De Gouw:

    Hey Rick, heel erg veel plezier daar en ik ga je volgen hoor;) vet interessant! xxxx

  • 09 Mei 2013 - 17:53

    Aron Groenendijk:

    Hallo Rick,

    Mijn naam is Aron Groenendijk, ik doe de studie HBO Commerciele Economie aan de Hogeschool Rotterdam. Volgend jaar is mijn derde jaar en ga ik stage lopen in Dubai bij Dunlop Conveyor Belting. Feitelijk is er al een stageovereenkomst alleen zit ik nog even met het visum. Had jij een visum voor langere tijd? En hoe had je dit aangepakt? Hoor het graag van je.

    Met vriendelijke groet,

    Aron Groenendijk


  • 09 Mei 2013 - 18:09

    Rick Herbergs:

    Beste Aron,

    Omdat ik bij een staatsbedrijf stage liep werd mijn visum intern door hen geregeld.
    Wel kun je visa runs doen om de 2 of 3 maandengeloof ik. Dan ga je naar oman en kom je Dubai binnen met een nieuw kortlopend visum. Hou er rekening nee dat als je een kortlopend visum krijgt (vakantievisum) dan krijg je geen onderzoek, maar voor een langlopend visum (verblijfsvisum) krijg je een uitgebreid medisch onderzoek. Bij problemen in je medische toestand kan je visum ter plekke geweigerd worden en moet je vertrekken.
    Als je meer wil weten kan ik je met mensen in contact brengen die deze visum runs hebben gedaan voor hun 6 maanden stage.
    Email me op rickherbergs@hotmail.com of voeg me via FB toe ;)

    Groetjes Rick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 30 Juli 2012
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 25740

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

3e jaars stage LTV

Landen bezocht: