Vliegen maar!!! - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Rick Herbergs - WaarBenJij.nu Vliegen maar!!! - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Rick Herbergs - WaarBenJij.nu

Vliegen maar!!!

Blijf op de hoogte en volg Rick

07 Augustus 2012 | Nederland, Hoofddorp

vandaag is het zover! ik ga echt naar Dubai voor 6 maanden!!! Het blijft nog steeds een beetje onwerkelijk en heel erg spannend. Maar met alle spanning en verwachtingen ga ik toch ook wel met een gerust hart op reis. Mijn bedrijfsbegeleider Michiel Blauw heeft alles tot in de puntjes georganiseerd. En ik ga er van uit dat ik een leuke tijd ga hebben.

11:30 - 13:30
samen met pa en ma in de auto en op naar Schiphol. Na de auto geparkeerd te hebben gelijk de koffers ingecheckt om de spanning van de 7 kilo te veel kwijt te zijn. Bij het inchecken blijkt het geen enkel probleem om een extra tas als handbagage mee te nemen, dus geen hoge kosten gelukkig.

13:30 - 14:00
Nog even rondkijken op het panoramadek om nog wat leuke foto's te maken en om even lekker uit te waaien. Toen ons verteld werd dat het vliegtuig niet vanaf het panoramadek te zien zou zijn had ik de hoop opgegeven dat pa en ma de A380-800 nog zouden kunnen zien. Maar net op het moment dat we een mooi plekje hadden gevonden om foto's te maken, taxiet de A380-800 aan ons voorbij! Pa en ma blij dat ze toch het vliegtuig nog hebben gezien. Voldaan terug naar binnen om samen nog een laatste kop koffie te drinken. Nu gaat het dan toch echt gebeuren!

14:00 - 15:30
Na nog wat laatste foto's en afscheid te hebben genomen van pa en ma vertrek ik richting de paspoort controle. Dit wordt de eerste keer dat ik helemaal in mijn eentje vlieg! Na nog een laatste keer zwaaien ga ik door de paspoort controle. Na de nodige Tax Free winkels te hebben bekeken toch maar richting de gate. Het blijkt een pas verbouwde gate te zijn die is aangepast voor dit grote toestel. De capaciteit moest vergroot worden om de ruim 500 passagiers snel genoeg aan boord te krijgen. Dit proces verloopt echt vlekkeloos. Ze roepen telkens de juiste rijnummers om en dat ging gelukkig erg vlot na elkaar door. het vliegtuig lijkt van binnen nog groter dan van buiten! Wat een enorme hoeveelheid stoelen zijn dat zeg. Mijn plek op de voorste rij in het midden is lekker ruim en ik kan mijn benen goed kwijt. Na alle noodprocedures door te hebben genomen vertrekken we om precies 15:30 richting de startbaan.

15:30 - 23:59
Bij de start is dat gevoel van het optrekken altijd zo leuk. Het is net een snelle auto waar je in zit. Met de ervaring van voorgaande vluchten was ik met oordopjes voorbereid op het suizende geluid van het vliegen, maar dat blijkt bij deze A380-800 helemaal niet nodig te zijn. Het is best stil voor zo'n groot vliegtuig. Na de nodige spelletjes gespeeld te hebben en een filmpje verder landen we alweer op Dubai International Airport.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 30 Juli 2012
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 25673

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

3e jaars stage LTV

Landen bezocht: