Weekend dag 2 (Wadi Adventures, Al Ain) - Reisverslag uit Al ‘Ayn, Verenigde Arabische Emiraten van Rick Herbergs - WaarBenJij.nu Weekend dag 2 (Wadi Adventures, Al Ain) - Reisverslag uit Al ‘Ayn, Verenigde Arabische Emiraten van Rick Herbergs - WaarBenJij.nu

Weekend dag 2 (Wadi Adventures, Al Ain)

Blijf op de hoogte en volg Rick

19 Januari 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Al ‘Ayn

Vandaag de stadsgrenzen van Dubai eens verlaten om met mijn Flowrider maatje Ahmed naar Al Ain te rijden. Het is een ritje van bijna 2 uur, maar beide hadden we al zoveel moois gehoord over de Wave Pool daar dat we het zelf ook moesten ervaren. Na 35 rotondes in Al Ain te hebben gepasseerd zijn we eindelijk in het waterpark! Om de een of andere reden houden ze hier niet van kruispunten!

Aangekomen treffen we een groot zwembad aan met 5 meter hoge muren aan de zijkant. Zag er wel tof uit, maar niet echt spectaculair dachten we nog. Toen we een rondje park hadden gedaan om te verkennen zagen we dat we ook konden kajakken. Na de verstandige keuze te hebben gemaakt om een les te nemen, kwamen we erachter waarom dat ook alweer beter was! Na een keer of 6 omgeslagen te zijn in de wildwater rivier is het wel beter dat er iemand bij is die je een beetje kan helpen. Veel plezier gehad en een half zwembad leeggedronken onderhand! Tijd voor pauze en een broodje, want water hadden we al genoeg op!

Na de lunch hadden we besproken op de surfmachine die ondertussen was aangezet. En de mensen die erop aan het surfen waren leken ineens heel klein! Toen het eindelijk 2 uur was mochten we dan eindelijk een beetje gaan aanklooien, want om hiervoor een les te nemen vonden we niet nodig. 1 lesje is toch niet genoeg om goed te leren surfen, dus maar lekker aanrommelen in het water! Ben er ook nog achter gekomen waarom surfen een sport is! Het peddelen is de daadwerkelijke sport en het surfen is de beloning. Heb nog het idee dat mijn armen er ieder moment af kunnen vallen! Een surfplank met een motortje zou meer mijn voorkeur hebben! Veel plezier gehad en rond 4 uur ons weer klaargemaakt voor de 2 uur durende terugreis. Al met al een super toffe dag die ik niet had willen missen in mijn programma!